אלקין ל'קול חי': קיבלתי תמיכה בציבור החרדל"י וגם החרדי

    מוטי סבן 2 Comment on אלקין ל'קול חי': קיבלתי תמיכה בציבור החרדל"י וגם החרדי

    השר זאב אלקין והמתומדד על עיריית ירושלים, התראיין הערב לאחר תקופת שתיקה | השר הכריז על תמיכה כמעט גורפת בציבור הדתי לאומי ואף בציבור החרדי | מתנגד חריף למתווה הכותל כבר מתחילתו | ולמה הוא לא צריך לפרוש מתפקידו כשר?

    זוכה לתמיכת הציבור הדתי לאומי. בנט ואלקין. צילום פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המועמד לראשות עיריית ירושלים השר זאב אלקין, שובר שתיקה לאחר חודשיים ימים בהם לא התראיין כמעט לתקשורת, הערב הוא הסכים להתראיין למהדורה המרכזית ברדיו "קול חי" בהגשת אבי מימרן.

    ראשית הראיון נפתח במירוץ לראשות העיר ירושלים, שם המירוץ נמצא בתהליכים מתקדמים וזה הזמן לצרף למירוץ עוד קבוצות ועוד קהלים, בזמן שהציבור החרדי עדיין לא הכריז על המועמד המועדף, אלקין מנסה לזכות בכמה שיותר ציבורים, השר אלקין משתף את התמיכה שיש לו בציבור הדתי לאומי והחרדי בתקופה האחרונה:

    יצא מכתב של הגאון הגדול הרב דב ליאור המורה להצביע עבורי בבחירות לעיריית ירושלים, כמו כן גם הגאון הגדול הרב שלמה אבינר ראש ישיבת "עטרת כהנים", הרב בן ישי רבנים רבים מהציבור החרדל"י, כמו כן גם מהציבור החרדי כמה רבנים תומכים בי ראשי מוסדות בירושלים.

    לגביי בציבור הספרדי בעיר, אומר אלקין: זכיתי לביקור של הרב משה צור בישיבה הגדולה של הציבור הספרדי, הוא כריז על תמיכה בי. ישנם עוד מנהיגים שתומכים, באירוע לפני שבועיים של חבר מועצת חכמי התורה הגאון הרב ראובן אלבז הזמינו אותי וכיבדו אותי בכבוד רב וזה מעיד המון. כולם שמו לב למילים של הרב ראובן אלבז שדיבר אליי.

    בעניין המשבר בחוק הגיוס אומר השר: כל מה שצריך לעזור לפוליטקאים חרדים אני עוזר. אני כרגע לא עוסק בתחזוקה פוליטית שותפת זה הסיכום שלי עם ראש הממשלה, יש לי הרבה עבודה במשרדים שאני מתעסק בהם ביום יום.

    האם הוא צריך לפרוש מתפקידו כשר בגלל הבחירות, עונה אלקין: אני לא צריך לפרוש מתפקידי בגלל הבחירות, גם ראש עירייה לא משבית את פעולתו בעירייה בגלל קמפיין לבחירתו מחדש, היחידים שסובלים בגלל המירוץ הזה אלו בני משפחתי, סדר יומי מתחיל מהשעות המוקדמות של הבוקר ועד השעות המאוחרות של הלילה.

    אבי מימרן שואל בהמשך הראיון לגבי חילוקי הדעות בין החרדים לממשלה האם הדבר יכול להשפיע עליך בבחירות ואולי דיל עם החרדים כן יכול לעזור: אני לא איש של דילים במחשכים אני חושב שתושבי ירושלים יצביעו מכל המגזרים, יצביעו לפי היכולת של ראש העיר לחזק את העיר ולאחד את העיר בין כלל המגזרים, השיב אלקין.

    על מתווה הכותל, אליו מתנגדים רבים מהממשלה, מצהיר השר: מהתחלה הייתי הראשון שנגד מתווה הכותל, וראש הממשלה אפי' כעס עלי, אמרתי לו שזה לא יכול להתבצע. הכותל לא יכול להתחלק לקבוצות, יש במתווה הכרה רשמית ברפורמים וזה לא יכול להיות. יש כותל אחד והוא שייך לכולם, בסוף מסתבר שצדקתי.

    לסיום לגבי חוק הלאום שאמור להגיע לכנסת והפיל ממשלה בעברו, עונה השר: חוק הלאום הוא חוק חשוב מכיוון שבג"ץ כופה את זכויות הפרט המעוגנים בחוק יסוד, ולכן צריך לעגן את הלאום היהודי בחוק של המדינה כך שגם שבג"ץ יהיה מחוייב לו.

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הפעם בוחרים פינדרוס לראשות העיר יוסי דייטש לכנסת ליצמן הביתה